Atipična bol u predjelu usta i lica

Atipičnom boli nazivaju se bolne senzacije koje se javljaju bez nekog organskog uzroka. Dakle, ne postoji stvarna patološka promjena koja bi uzrokovala bol. Stoga ne postoji ni učinkovita terapija jer se nema što liječiti. Svi klinički, radiološki i laboratorijski nalazi su normalni, ali je bol svejedno prisutna i utječe na kvalitetu života. Pojava atipične boli vrlo je neugodna i može biti uzrok nepotrebnim liječenjima pa čak i ekstrakcijama zubi.

Bol se karakterizira kao „duboka“ i „tupa“, a često joj je teško odrediti točnu lokalizaciju i intenzitet. Bolna senzacija često se izmjenjuje s drugim simptomima poput osjećaja pečenja ili suhoće. Najčešće je srednjeg intenziteta i ne ometa svakodnevne aktivnosti, ali može biti i vrlo jaka i nepodnošljiva.

Ova vrsta bolnog sindroma pojavljuje 20 puta češće kod žena nego kod muškaraca i to pretežno tijekom srednje dobi. Vrlo često je praćena simptomima depresije (poremećaj spavanja, gubitak interesa, gubitak apetita, iritabilnost, uznemirenost) pa se smatra jednom od manifestacija depresivnog poremećaja. Kod pacijenata oboljelih od atipične boli gotovo se uvijek nađu neki od znakova depresije, i u slučajevima kada definitivna dijagnoza depresije nije postavljena. Moguće je da osobe koje naginju depresivnom poremećaju imaju sklonost razvoju atipične boli. Liječenje depresivnog poremećaja može smanjiti ili prekinuti ove „fantomske“ bolne senzacije.

Rating: 4.3/5 (3 votes cast)

Atipična bol u predjelu usta i lica, 4.3 out of 5 based on 3 ratings

Kategorija : Oralna Medicina

© 2011-2012 Moj Stomatolog.