Bulozne bolesti

U bulozne bolesti (bula = mjehur) svrstavaju se promjene oralne sluznice koje su uzrokovane međusobnim odvajanjem slojeva sluznice što se manifestira pojavom mjehura. U podlozi bolesti je autoimuni poremećaj koji potiče stvaranje antitijela usmjerenih protiv proteina na površini stanica koji imaju funkciju međusobnog povezivanja stanica. Antitijela oštećuju međustanične veze, zbog čega dolazi do odvajanja pojedinih slojeva sluznice.

U ustima se pojavljuju mjehuri koji uslijed mehaničkog opterećenja pucaju i za sobom ostavljaju ranice (ulceracije). Iako su promjene u ustima vrlo neugodne i otežavaju svakodnevno funkcioniranje, one su relativno beznačajna manifestacija ovih opasnih bolesti. Naime, autoimuna reakcija djeluje sustavno na razini cijelog organizma i oštećenja istovremeno nastupaju u brojnim drugim organskim sustavima. Ukoliko se bolest ne liječi, sustavne posljedice autoimunih oštećenja mogu biti opasne po život.

prvi znakovi buloznih bolesti javljaju se u ustima i važni su za rano postavljanje dijagnoze

Bulozne bolesti se većinom javljaju u srednjoj dobi i uspješno se liječe lijekovima koji smanjuju aktivnost imunosnog sustava. Međutim, potpuno i konačno izlječenje vrlo se rijetko postiže, što znači da je pacijentu potrebno doživotno praćenje i primjena lijekova kako bi se bolest držala pod kontrolom. Za uspješno liječenje  ključno je rano prepoznavanje i pravovremeni početak liječenja. S obzirom da se prvi znakovi buloznih bolesti pojavljuju upravo u ustima, oni su izrazito važni kako bi se bolest na vrijeme dijagnosticirala i počela liječiti. Iako mjehurići i ranice na oralnoj sluznici mogu biti znakovi i nekih drugih bolesti (bezopasnih poput herpesa, ali i onih opasnijih poput oralnog karcinoma), njihova pojava zahtjeva pravovremeni pregled od doktora dentalne medicine, odnosno specijalista oralne medicine.

Rating: 1.0/5 (1 vote cast)

Bulozne bolesti, 1.0 out of 5 based on 1 rating

Kategorija : Oralna Medicina